Meta Verified – płatne funkcjonalności na Facebooku i Instagramie

Firma Meta wprowadza do Polski płatną subskrypcję na Facebooku i Instagramie, która odblokuje dostęp do dodatkowych funkcji.
Po wpisaniu frazy „Meta Verified” na Facebooku, wyskoczy Wam okienko (screen poniżej), w którym rozpisane są wszystkie bonusy:

Ulepszona weryfikacja – pokaż obserwującym Cię osobom, że to naprawdę Ty, używając oznaczenia potwierdzającego weryfikację w swoim profilu na Facebooku.

Profilaktyczna ochrona – zapobiegaj podszywaniu się dzięki aktywnemu monitorowaniu konta.

Bezpośrednia pomoc techniczna – w ważnych sprawach korzystaj ze wsparcia od realnej osoby. Obecnie wsparcie jest dostępne tylko w niektórych językach, w tym w języku angielskim, francuskim, niemieckim, portugalskim i hiszpańskim.

Zwiększony zasięg – zwiększ swoją widoczność w komentarzach, wynikach wyszukiwania i rekomendacjach.

Ekskluzywne korzyści – wyrażaj siebie dzięki naklejkom dostępnym tylko dla subskrybentów Meta Verified.

Meta Verified Facebook
Meta Verified Facebook

Całość ma kosztować w Polsce 65 zł/m-c przy zakupie na komputerze, przez przeglądarkę (widać na powyższym screenie), lub 80 zł miesięcznie, jeśli zdecydujecie się na opłatę przez aplikację na Androidzie lub iOS (Google lub Apple pobierają swoją prowizję).

Więcej informacji na stronie: www.facebook.com/help/1206202490291214

Na razie płatne są tylko dodatkowe funkcjonalności i większość skusi się na to ewentualnie z uwagi na zwiększone zasięgi oraz bezpośrednią pomoc techniczną. Według mnie, tych płatnych funkcjonalności będzie przybywało, przez co serwis podzieli los wielu innych platform społecznościowych. Już coraz mniej moich znajomych m.in. z firm, w których pracowałem – siedzi na Facebooku i większość z nich przeniosła się chociażby na LinekdIn, gdzie budują swoją widoczność i zasięgi poprzez wartościowe oraz branżowe wpisy, które coraz więcej osób chętnie czyta i komentuje.

W niedalekiej przyszłości wiele osób i firm zrozumie, że opieranie swojej widoczności tylko w oparciu o Facebooka przemija. Prowadzone przez wiele osób i firm strony tylko na FB – już od dawna tracą zasięgi i bez płatnej reklamy nie mają widoczności swoich postów. Facebook powinien być tylko wsparciem w promocji swoich usług lub treści. Głównym narzędziem przeznaczonym do budowania własnego contentu, zwłaszcza przez tych, którzy chcą być widoczni w internecie, powinna być własna strona internetowa.